Varkauden Urheiluseurat ry
Hae sivulta
Tiedote Varkauden mehuaseman toiminnasta
Julkaistu 15.08.2012 klo 10:13

Varkauden Urheiluseurat ry:n mehuasema aloittaa tämän vuoden osalta toiminnan tiistaina 21.8.

Mehuasema sijaitsee osoitteessa Käärmeniementie 15 B, Joutenlahden Kimppa Työpajat (entinen koulu), käynti takapihan oven kautta.

Mehuasema on avoinna arkisin klo 8.00 – 16.00. Mehustusajat on varattava etukäteen numerosta 040 – 868 1111.

Yhdellä kerralla voi varata ajan n. 150 – 200 kg:n puristuserälle! (pienin puristettava määrä on 10 kg).

Puristamisesta veloitetaan 0,55 euroa / omena kilo. Asiakkaan ei tarvitse itse osallistua mehustamiseen, vaan sen hoitavat mehuaseman työntekijät.

Mehuasemalla mehustetaan ainoastaan omenoita. Omenat täytyy etukäteen pestä ja poistaa pilaantuneet kohdat. Madonreiät eivät haittaa. Koneeseen mahtuu kerralla noin 40 kg omenoita, joista lajista riippuen saadaan noin 25 litraa mehua.  Paras mehu tulee sekoittamalla useita omenalajikkeita keskenään. Valmis mehu säilyy parhaiten pakastamalla tai pastöroimalla. Mehuasemalla ei ole pastörointi-mahdollisuutta.

Tiedustelut ja aikavaraukset:

Varkauden Urheiluseurat ry
Käärmeniementie 15 B, 78200 VARKAUS
telefax  017 – 5526081
varkauden.urheiluseurat@co.inet.fi
www.varkaudenurheiluseurat.fi

© 2015 Varkauden Urheiluseurat ry | Toteutus: Janne Putkonen, ylläpito: Arto Kolehmainen » | Varkauden sää | Webmail